Energy ± kalkulátor

Vyhledávání

Kategorie

Podkategorie

Věková kat.



Potraviny

Nápoje

Výživové doplňky

Obchody

Restaurace

Sportovní zařízení

Osobní trenéry

Kuchyňské pomůcky

Jiné

WWW

Knihy

Návod na přežití pro muže, autor MUDr. Igor Bukovský

V této knize jde o zdraví, protože stojí nad úspěchem: pokud nejste zdravý, úspěchu nemůžete dosáhnout ani ho prožívat. Tato kniha vám ukáže

  • jak přežít
  • jak být zdravý
  • jak si užít úspěch

Kniha, která vás pobaví a která vám pomůže, obsahuje

  • informace o vašem těle, o kterých jste dosud nic netušili
  • tipy, jak přežít nástrahy zvenčí i zevnitř
  • rozhovory se známými a zajímavými muži a s odbornými konzultanty
  • grafy, tabulky a obrázky, které si budete dlouho pamatovat
  • tabulky obsahu vitaminů a minerálů v potravinách, které konečně nemusíte vážit

Návod na přežití pro ženu, autor MUDr. Igor Bukovský

Dr. Igor Bukovský napsal a vydává v češtině očekávaný titul „ Návod na přežití pro ženu“. I v této knize, která má multimediální charakter, jde hlavně o zdraví, protože s ním jsou všechny krásné maličkosti světa ještě hezčí a vzácnější. Vtipně, ale pokorně a s úctou k zdravému rozumu vás inspiruje k pozitivním životním změnám.

Přednosti knihy

  • Lehké, poutavé a vtipné čtení: text je přehledně strukturovaný a informace jsou podávané formou rozhovoru a se čtenářem.
  • Aktuální a nové informace: kniha používá informace i z roku 2013.
  • Multimediální charakter – kniha využívá nové formy přístupu k rozšířenému obsahu.
  • Domácí autor – české reálie: na rozdíl od podobných knih, které jsou překladem zahraničních děl, reálie této knihy vycházejí z českých poměrů.
  • Názorné, praktické a srozumitelné informace: obrázky, grafy a tabulky, které si budete dlouho pamatovat.

Hubnutí bez blbnutí, autor MUDr. Igor Bukovský

Nesnídáte, a přesto vás škrtí pásek? Máte za sebou několik bleskových diet, ale co platno - plavky se asi nějak srazily... Cítit se šťastně, žít zdravě, mít rád své tělo, tělo pružné, pohyblivé, a tudíž krásné, kdo by si to nepřál! Není to tak obtížně dosažitelné. Igor Bukovský, tvůrce bestselleru Návod na přežití pro muže, nyní sepsal návod na přežití pro všechny, a sice ve své již sedmé knize Hubnutí bez blbnutí - pravdy a lži o dietách a detoxikaci.


Články

Výživa jezdců se mění

Strava lovců-jezdců-bojovníků se lišila podle prostředí, ve kterém konkrétní skupina žila. Obecně ale platí, že jídelníček byl daleko bohatší na bílkoviny, než jak jsme zvyklí dnes. Současná západní strava je pochopitelně založena na zemědělských plodinách velice bohatých na sacharidy.

Starý stepní národy (Hunové, Avaři, Maďaři) například vyráběli své proteinové koncentráty na bojová tažení pro případ, když nebyl čas na obstarání čerstvé potravy. Surovinou sloužilo buď maso nebo mléko. Výroba prášku ze sušeného masa například probíhala následovně: nasolené hovězí, skopové nebo koňské maso uvařili v kotlích. Po uvaření oddělili od kostí a sušili v pecích či jiným způsobem a pak semleli na jemný prášek. Na bojová tažení brali sebou v rámci osobní výbavy svoje kotle a tento „instantní“ masový prášek ve vacích. Prášek sypali do vroucí vody a kašovité jídlo pojídali s chlebem nebo samotné.

Známá byla i jejich zručnost i při přípravě instantního sušeného - dehydrovaného mléčného prášku, který vozili sebou také ve vacích. Například voják maďarské dobyvatelské armády v X. století na šestitýdenní tažení měl sebou 6 kg sušeného mletého masa, 6 kg sušeného mléka , 6 kg prosa a 1 kg soli. Z těchto surovin byl schopen vyrobit během tažení 120 – 130 kg potravin. Voják nasypal ráno do čutory („polní láhve“) hrst mléčného prášku a pověsil ho na sedlo. Od permanentního třepání během dne se vytvořila mléčná emulze, kterou bojovník popíjel celý den. Zvědové nepřátelských armád odhadovali délku a rozsah bojového tažení podle toho kolik vaků viděli na sedlech maďarských jízdních lukostřelců.

Dalším příkladem ale ze Severní Ameriky je pemmikan , známé prérijní jídlo, které se připravuje z rozmělněného sušeného masa, zvířecího tuku a bobulí. Také je známo, že do něj někteří původní obyvatelé Ameriky přidávali javorový sirup. Pemmikan představuje vysoko kalorickou a neobyčejně výživnou směs bílkovin, tuku a sacharidů, navíc s bohatým zastoupením vitaminů, a velmi dobře se uchovává.

Dříve, výrobu těchto koncentrátů vyžadovala bojová situace, rychlé přesuny, způsob života. Při současném rychlým způsobu života, ať už pro nedostatek času nebo pro požadavek většího množství koncentrovaných živin pro sport, je situace podobná, jenom přizpůsobená moderní době. Dnes, místo vlastnoručně vyrobených, kupujeme vědecky připravené a definované koncentráty, místo ve vacích v popsaných plastových krabicích. Doplňujeme naši běžnou stravu doplňky výživy. Místo přirozené potřeby a našich pocitů, stanovujeme denní energetickou potřebu a denní dávku živin, vitamínů a stopových prvků podle prostředí, zaměstnání, věku, pohlaví, sportu atd.. Jsme schopni stanovit složení lidského těla a analyzovat dokonce hladiny živin v krevní plazmě. Vyžaduje to naše doba. Heslem zůstává: „Nenásledujme naše předky, ale to co následovali oni.“

Více informací ke stažení »

Význam glukosaminsulfátu a chondroitinsulfátu v roli nutraceutik a jejich možné terapeutické využití

Sociologové již dávno dokumentovali skutečnost, že lidé po celém světě konzumovali zvířecí chrupavku po celá staletí i tisíciletí. V některých kulturách (například v Číně) se kosti a chrupavka přidávají do polévky dodnes, v dalších kulturách se kosti dokonce žvýkají (pozorovatelné i u mnoha zvířat, včetně psů). Biosociologové donedávna nedokázali vysvětlit příčinu a význam tohoto chování. Domnívali se, že kosti poskytují hlavně pouze minerály, především vápník. Pak bylo zjištěno, že chrupavka pokud se konzumuje ve stravě, pomůže s výstavbou nové chrupavky. Poté byla snaha vyvinout rychle a co nejdokonaleji absorbovatelnou formu, či náhradu, která by pomohla lidem s kloubními problémy. Tímto způsobem se vědci dopracovali ke glukosamin sulfátu.

Jedná se o určitou biologickou chemikálii, modifikaci cukru, o tzv. aminocukr tj. amino-monosacharid (v organismu se vytváří z fruktosa-6- fosfátu jako glukosamin-6-fosfát, přičemž donorem aminoskupiny je glutamin (Mayes (7))). Hodně zjednodušeně řečeno se jedná o kombinaci monosacharidu s aminokyselinou. Na rozdíl od jiných forem sacharidů v organizmu je složkou takových uhlohydrátů, které se začleňují do struktury tělních tkání, proto se jako zdroj energie moc nevyužívají. Glukosamin je takto zapojen do tvorby nehtů, šlach, kůže, očí, kostí, vazů a srdečních chlopní. Hraje rovněž důležitou roli v sekreci slizu trávicího, dýchacího a močového ústrojí.

V kostní chrupavce a v synoviální tekutině je přirozeně se vyskytující substancí. Protože naše klouby jsou vystaveny pořád určitému zatížení a časem se opotřebovávají, potřebujeme aminocukry stále. S věkem klesá schopnost organismu tvořit dostatečné množství glukosamin sulfátu, což může být příčinou různých bolestí až dysfunkcí. Proto není žádným překvapením, že glukosamin je důležitým faktorem při prevenci vývoje osteoartritídy. Nedávné biochemické a farmakologické studie potvrdily, že důležitou funkcí glukosaminu je normalizace metabolizmu chrupavky, inhibice její degradace a stimulace syntézy. Glukosamin sulfát povzbudí tvorbu chrupavky (i synoviální výrobu hyaluronové kyseliny) a ovlivní základní příčinu degenerace chrupavky tak, aby mohla být její narušená funkce obnovena. Glukosamin začal být populárním, předepisovaným a používaným prostředkem v boji proti artritídě hlavně po úspěšné knize Dr.Jasona Theodosakise, The Arthritis Cure (Léčba artritídy), St.Martin´s, 1997.

Glukosamin je k dispozici jako doplněk výživy formou glukosamin sulfátu. Doplňkově přijímaný glukosamin může být prospěšný při astmatu, bursitidě, kandidóze, potravních alergiích, osteoporóze, alergiích dýchací soustavy, zánětech šlach, zánětu pochvy a různých kožních potížích. (Příbuznou látkou je N – acetylglukosamin (NAG), dostupný rovněž jako potravní doplněk.)...

Celý článek ke stažení »

Nepodceňujte vodu!

Jako výživového poradce, mně vždy fascinoval nezájem některých lidí o svou tělesnou schránku. Občas si vzpomínám na jejich úsměv při zdůrazňování preventivního účinku kvalitní a čisté pitné vody, vyvážené stravy, důležitosti doplňků výživy, přiměřeného pohybu. Většina si jich myslelo, že jsou nenahraditelný, ba nesmrtelný a že snad jejich těla se vymykají všem fyziologickým pravidlům. Aspoň jejich chování a životní styl to naznačovalo.

Když jsem se jich zeptal podle čeho se naučily ovládat svou novou mikrovlnnou troubu či DVD přehrávač, tak odpověď byla jednoznačná: Podle návodu!

Při narození vám nikdo k obsluze vašeho těla návod nedá. I když věda značně pokročila, zatím neumíme pomocí implantací čipů do mozkové tkáně předem určovat chování a návyky lidí. Všechno se musíme naučit sami. Počátky našich prvních kroků ovlivňuje rodina a prostředí kde vyrůstáme. Pak je to na nás jak se naučíme zacházet s darem kterému říkáme zdraví. Většina z nás se narodí zdráv a cenu tohoto jedinečného pokladu si uvědomí až když už je nenávratně pryč. Přitom to je na nás! Stačí se zastavit občas v dennodenním shonu, podívat se kolem sebe, zapřemýšlet si nad svým osudem. Koneckonců to je jedna z vlastností co nás rozlišuje od zvířat. Představte si že něco je nenávratně pryč a hned si dokážete uvědomit jakou pro vás mělo cenu.

Je to téměř neuvěřitelné, čeho je schopný náš organismus za 365 dní! Za rok provede naše srdce 42 milionů úderů a dopraví do cév 2,5 milionů litrů krve, plíce přijmou 7 milionů litrů vdechovaného vzduchu, naše trávicí soustava zpracuje 730 000 kalorií a přijme víc než 700 l tekutin. Máme 3 miliony potních žláz, které denně v klidu vylučují v průměru půl litrů tekutiny, která se odpařuje z povrchu kůže. Každým rokem je to asi 200 litrů.

Voda je univerzálním prostředím biologických dějů, které probíhají v živých organizmech na všech stupních vývoje. Množství vody v našem těle je odlišné u každého jednotlivce v závislosti na věku, váze a pohlaví a mění se s jeho příjmem a výdejem, zdravotním stavem. 50 – 75 % tělesné hmotnosti tvoří voda (záleží na tom, zda se jedná o muže, ženu nebo dítě). Naše krev, ledviny i plíce jsou téměř 80 % z vody, mozek, střevo, kůže ze 75 %. I naše kostra je z 1/4 tvořena vodou...

Celý článek ke stažení »